Een relax leven heeft zo z'n voor- en nadelen - Reisverslag uit Marigot, Dominica van Senna Dassen - WaarBenJij.nu Een relax leven heeft zo z'n voor- en nadelen - Reisverslag uit Marigot, Dominica van Senna Dassen - WaarBenJij.nu

Een relax leven heeft zo z'n voor- en nadelen

Door: Senna

Blijf op de hoogte en volg Senna

20 Februari 2013 | Dominica, Marigot

Sorry voor de late update! Ik moet zeggen dat de relaxte sfeer mij parten begint te spelen: ik word een beetje lui hier! Oeps… Maar geen nieuws is goed nieuws zeggen ze wel eens, dus no worries! Alles gaat prima hier ;)

De laatste tijd ben ik weinig op school geweest. Eerst ben ik een paar dagen ziek geweest. Mijn stem was volledig weg, dus dat is niet zo handig als je 20 schreeuwende pubers voor je hebt zitten. In het weekend dus maar iets minder hard praten op stap om te voorkomen dat dat nog eens gebeurt. Gelukkig is het nu weer in orde. Daarna hadden ze hier een paar dagen vakantie en momenteel is er hier proefwerkwerk. Ik moet wel aanwezig zijn om te surveilleren tijdens de toetsen, ik werk mee aan een project “leren leren” en ik heb geholpen bij een dag rond teambuilding op het strand. Dat laatste was een dag voor de laatstejaars om de leerlingen te motiveren voor de eindexamens. Ik lig dus niet constant op het strand zoals sommigen van jullie misschien denken ;)

Toch heb ik de afgelopen weken ook veel gedaan en meegemaakt hier. Zo hebben we onder andere een poolparty gehouden bij ons appartement. Dat was een gezellig feestje met zo’n 50 stagiaires die hier allemaal op het eiland verblijven. We hadden een dj en wat koelboxen geregeld en voor de rest nam iedereen gewoon eigen drinken mee. Was echt heel leuk! De laatste mensen gingen om half 6 ’s ochtend naar huis nadat de politie was gekomen om te zeggen dat het geluid uit moest.

Daarnaast ben ik ook verhuisd. Ik woon nu in een appartement met ICT’er Johan, de gezellige Limburger Robbert en Wim de Belg. In eerste instantie vond ik het niet zo’n succes, want het was echt ranzig daar. Maar na 2 dagen poetsen voel ik me er wel thuis! Mama, je mag trots op me zijn, haha!
De mannen zijn echter niet zo tevreden met het appartement en dus zijn we gisteren bij een ander complex gaan kijken. Eerst vond ik dat helemaal niet leuk, ik heb helemaal geen zin om nog eens te verhuizen, maar er zijn toch wel wat voordelen. Dat andere appartement ligt namelijk tegenover de school. Dat scheelt ons dus elke dag ongeveer 1,5u aan reistijd. Hopelijk kan ik dan toch iets beter voor school werken, want tot nu toe komt daar nog steeds weinig van. Ook wonen daar meer meiden. Nu woon ik namelijk alleen maar tussen de jongens. Best leuk, maar wat vrouwelijk gezelschap zou ik wel op prijs stellen! Het appartement is ook een stuk luxer, je hebt een heel mooi uitzicht en tot slot wonen we dan ook nog dichterbij het uitgaansleven! Hoogstwaarschijnlijk gaan we deze week dus nog verhuizen.

Voor de rest heb ik niet zo heel veel meer gedaan. Ik ben nog een paar keer naar het strand geweest, ik heb wat rondgereden over het eiland en in het weekend gaan we meestal met een man of 20 naar het strand. Ik heb dus ook al redelijk veel nieuwe vrienden gemaakt, maar helaas hebben we ook al afscheid moeten nemen van een paar stagiaires, die moesten weer naar huis na een stageperiode van 5 maanden.

Toch zijn er ook wel wat minder leuke dingen aan dit eiland. Ik heb wel wat moeite met de relaxte sfeer hier. Als rasechte controlfreak stoor ik me best wel aan de manier van doen hier. Het boeit allemaal niet zo veel namelijk. Afspraken maken is heel moeilijk hier, er is toch niemand die ze nakomt. Het verkeer staat ook altijd vast, verkeersregels zijn er niet. Soms sta je gewoon 10 minuten helemaal stil omdat iemand voor je iedereen voorrang aan het geven is. Daar kan snelheidsduvel Senna Schumi niet zo goed tegen, grrrrr….
Soms vraag ik me ook wel eens af waarom ik mijn best doe voor de lessen hier op school. Of ik ze nou rechtstreeks uit het boek (uit 1994!) geef of ik steek veel tijd in mijn eigen materiaal, het is toch allemaal goed. Dat demotiveert me wel een beetje eerlijk gezegd.
Ook de communicatie met de mentoren verloopt wat moeilijk. Ik vraag al weken voor lesonderwerpen zodat ik me kan voorbereiden, maar ik weet nog steeds van niets. Ik moet me dus steeds de dag voor een les nog voorbereiden, maar dan is het alweer te laat om kopietjes te maken voor de leerlingen. Die moet je namelijk minstens een dag op voorhand aanvragen. Zo ben ik dus vaak verdoemd tot dat stomme oude boek. Gelukkig komt mijn lector uit Hasselt de komende week, dan kan hij misschien de verwachtingen van de school uit Hasselt wat kracht bij zetten.

Tot slot wil ik nog zeggen dat ik het toch hartstikke leuk vind hier hoor! Het is een hele ervaring, een prachtig eiland en ik leer veel nieuwe mensen kennen. Hopelijk gaat het betreft de stage ook snel iets beter en dan komt het allemaal goed!
Volgende week komen mama en Joris een weekje hier op vakantie, daar heb ik ook wel zin in! Even een paar daagjes vertrouwde gezichten om me heen zal me goed doen.
Dan is hier trouwens ook de Heineken Regatta, het schijnt dat het echt het evenement van het jaar hier is dus ik ben benieuwd!


Tot snel! Zonnige groetjes uit Sint-Maarten!

  • 20 Februari 2013 - 14:55

    Senna:

    Ik woon trouwens niet in Marigot, Dominica, maar Philipsburg Sint-Maarten kan deze website blijkbaar niet vinden ;)

  • 20 Februari 2013 - 20:12

    Oma En Opa:

    Senna,we horen het al.ZOALS HET KLOKJE THUIS TIKT,TIKT HET NERGENS.Maar Senna kennende,die slaat zich er wel door.We hadden vanavond willen skipe,maar je was niet online,NIET erg,andere keer beter.We hadden lekkere videtjes met kip,jouw lievelings kostje geloof ik he!!
    Verder geen nieuws en HOU JE TAAI EN RUSTIG,je krijgt die mensen daar toch niet aan het RENNEN.

    GROETJES OMA en OPA

  • 11 Maart 2013 - 18:50

    Oma Annie:

    hoy SENNA is MAma enJORIS met een gerust gevoel vertrokken en voor jou natuurlijk ook

    op het ogenblik sneeuwt het hier en is het ontzettend koud dus hou het nog een tijdje vol

    de groetjes van OPA enOMA heel veel dikke poenen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Dominica, Marigot

Senna

Hallo allemaal, Zoals jullie misschien al weten ga ik van 27 januari tot 3 mei stage lopen op het eiland Sint-Maarten. Op deze pagina kunnen jullie mijn reisverhalen lezen. Veel leesplezier!

Actief sinds 17 Jan. 2013
Verslag gelezen: 934
Totaal aantal bezoekers 10450

Voorgaande reizen:

27 Januari 2013 - 03 Mei 2013

Senna in Sint-Maarten

Landen bezocht: